Groblje Tenkova, Simbol Hrabrosti ( 92-95 )

U mjestu Karuše, južno od Doboja, grada na sjeveru Bosne i Hercegovine, nalazi se “Groblje tenkova”.



Mjesto na kojem se mogu vidjeti dva tenka i transporter zaostali iz rata u BiH 1992.-1995., podsjetnik je na veliku bitku i na veliku pobjedu boraca Armije Republike BiH, koja se odigrala krajem marta 1993. godine.

Planer i komandant napada je bio komandant oklopne divizije VRS pukovnik Slavko Lisica, ekspert za tenkovsku borbu, koji je samo nekoliko dana prije napada, na radiju ”Srpski Doboj” tražio predaju teritorije, jer je želio da spoji Doboj, Maglaj, Zavidoviće i Teslić i stavi ih pod kontrolu VRS.


"Groblje tenkova” predstavlja simbol hrabrosti bosanskohercegovačke vojske.

Tokom tri dana borbe, uništeno je šest tenkova i tri transportera, koje su neprijateljske snage odvlačile i remontovale, a na njihovo mjesto dovlačili nove tenkove.


Unistena oklopna kolona Vojske Republike Srpske, tokom 20-23 marta 1993. god u okolini Doboja, sada izlozena u vidu spomen parka.


U nekoliko navrata sam pisao o svojoj fascinaciji tenkovima i kako bih volio obići svak tenkovska grbolja diljem ex-YU. Pa evo, obišao sam prvo. U neposrednoj blizini Doboja, na samoj entitetskoj granici izložena su ova dva tenka i transporter.


Imao sam i želju da se slikam na kupoli ove T-72ojke međutim postoji više problema.
Prvi problem je taj što sam zaboravio kupiti poluoriginalne Tom Cruise – Top Gun raybanke za 50 kuna u Bosanskom Brodu. Pa ne bih izgledao kul na kupoli uništenog tenka.


Drugi problem je taj što je padala kiša jučer pa je sve bilo blatno, a i nekakva šikara je zajebana do tenkova i velika rupa dosta dosta velika tako da se nisam mogao približiti tenkovskoj koloni. Grozno je recimo i to što postoji nekakva tabla kraj tog spomen parka koju ja nisam s te razdaljine mogao ni pročitati.


Vjerovatno zahvale pobjedničkoj vojsci koja je razvalila tenkove, i neki historiografski podaci tipa datuma kojeg sam ja na kraju krajeva i spomenio gore zahvaljujući stranici koja donosi pregled groblja tenkova. ( Tekst nam je poslat putem Facebook-Poruka kao i dotični sadržaj INCIJALI: I. A )
Noviji Stariji